Föreningen har nåtts av information om att beställning av utrustning hos Telias gruppsupport på telefon 020-20 20 70 eller på Mitt Telia ännu inte fungerar.
Föreningen fick tyvärr inte heltäckade information från Telia då vi sammanställde informationen i Medlemsbrev till våra medlemmar. Beställning av utrustning är möjlig tidigast i dag 8 januari, men inte förrän aktuell anslutning har flyttats över till nya abonnemanget, vilket är aviserat pågår fram till kl. 18.00.
Beställning brådskar dock inte eftersom befintlig utrustning fungerar även för nya abonnemanget. Föreningen rekommenderar att beställning därför görs tidigast i morgon.
Beklagar att vår inledande information inte var fullständig.
Frågor kan ställas till info@fiberfalbygden.se eller till 070-673 00 27 (Bitte Sandahl) alt. 070-653 10 80 (Ulla Andersson)
-----
Uppdatering 2025-01-08 kl. 15.50:
Telia har meddelat stora problem med uppstart av vårt nya gruppabonnemang. Vi ombeds avvakta tills vidare. Föreningen återkommer med information på denna webbplats så snart vi har fått uppdaterad information från Telia.
Telia beklagar det inträffade.
------------
Uppdatering 2025-01-08 kl. 16.20:
Medlemsbrev med info sänds ut under eftermiddagen/kvällen. Föreningen har f.n tekniska problem att sända ut mass SMS till medlemmarna.
----
Uppdatering 2025-01-08 18.20:
SMS har sänts ut kl. 16.43
2025-01-08