2025-01-22 kl. 17.00
Föreningen nås, alltör ofta, av information från våra medlemmar att det blir problem i beställningen av ny hårdvara till vårt nya gruppabonnemang hos Telias gruppsupport på telefon 020-20 20 70.
Vi är nu en dryg vecka in i den beställningsomgång som startades upp redan måndagen den 13 januari då vårt ny abonnemang gick i drift, och uppenbarligen hänger fortfarande inte Telias organisation med riktigt.
Föreningen har nåtts av att handläggare på supporten lämnar märkliga, missvisande och många gånger helt felaktiga svar till våra medlemmar. Det är förstås inte OK, och föreningen beklagar djupt att det blev så här!
Tydligen har informationen om vad vårt nya avtal innehåller inte landat hos alla de handläggare som bemannar gruppsupporten. Det är otroligt tråkigt, eftersom vi normalt är vana vid att de handläggare som sitter där har spetskompetens då det gäller våra gruppavtal. Detta förhållande har gjort, att de av våra medlemmar som haft "lite tur på vägen" och hamnat hos "rätt handläggare", har fått sin hårdvara utan problem, medan andra medlemmar möts av invändningar.
Några förtydliganden:
- Alla medlemmar, som så önskar, SKA ha ny hårdvara bestående av router, TV - box och fjärrkontorll. Många har lyckats med sin beställning, men många möts av att Telia inte skickar ut någon ny router eftersom den gamla fortfarande fungerar. Det är fel - ny router SKA tillhandahållas enligt vårt avtal, tillsammans med TV - box och fjärrkontroll
- Medlemmar som önskar behålla fast telefon genom att ansluta sig till Hemtelefoni via mobilnätet, möts av information att det krävs att medlem köper ny telefon av Telia. Det är fel - en vanlig mobiltelefon som inte längre brukas kan också användas för ändamålet
Medlem som inte lyckats fullfölja sin beställning rekommenderas att vänta någon dag och sedan testa på nytt.
Föreningen har flera gånger, senast i dag, varit i kontakt med Telia gällande de missförhållanden som fortfarande råder. Vi är försiktigt optimistiska och hoppas på en förändring snarast så att alla medlemmars beställningar går igenom till full belåtenhet.
Denna sida kommer att uppdateras om vi nås av kompletterande information från Telia.
2025-01-22