Uppdatering 2025-01-13 kl. 16.00
Efter uppstartsproblem ska nu, enligt besked från Telia, nya gruppabonnemanget Telia Triple Play för de kommande sju åren 2025 – 2031, vara installerat för samtliga av föreningens berörda medlemmar. Beställning av ny utrustning kan göras enligt tidigare lämnade anvisningar. Se Medlemsbrev 2024-12-27
Kompletterande information från Telia gällande beställning av utrustningen:
Medlem som är ansluten till bredbandstelefoni (fast telefon) i det gamla avtalet kan endast utföra beställning av utrustningen genom att ringa till Telias Gruppsupport på 020-20 20 70 (ej via Mitt Telia).
Om ni upplever problem av något slag för bredbandet och/eller TV- tjänsten - starta om både mediaomvandlare och router. Kvarstår problemen görs felanmälan till Telias gruppsupport på 020-20 20 70.
Hastigheten på bredbandet kan mätas på www.bredbandskollen.se
Eventuellt möts medlem som beställer på Mitt Telia av information om återsändning av gammal utrustning. Återsändning gäller inte för föreningens medlemmar - se information som lämnades i anslutning till att nytt Tjänsteavtal tecknades i augusti/september 2024. Informationen kan också nås på denna webbplats under inloggningen till Medlemsportalen längst ned i vänstra spalten.
Föreningen vill också förtydliga att vid eventuell anvisning att kontakta Telias kundtjänst, så gäller alltid telefon 020-20 20 70 när kontakten avser frågor kring gruppabonnemanget. Telia hänvisar generellt till ordinarie kundtjänst 90 200 – ett alternativ som INTE ska användas av föreningens medlemmar.
Kontakt föreningen:
Mail: info@fiberfalbygden.se
Mobil:
070-653 10 80 (Ulla Andersson)
070-673 00 27 (Bitte Sandahl)